kérdezte: tothvera999 5 éve

A címlapnál, a kezdőoldalnál mire érdemes figyelni egy honlap esetében?

Wordpressben készítem a honlapom, és sokat habozok minden kis részletkérdésen, nem haladok vele. A címlapot szeretném optimálisan kialakítani. Én szinte minden információt felpakolnék ide, de nem tudom, nem lesz-e túlzsúfolt.

Több szolgáltatásunk is van, amit majd esetleg külön hirdetnék, de ha mindent kiteszek az első oldalra, nem tudom, megtalálják-e a nekik megfelelő információkat. Van, aki lenyíló menüket javasol (elég sok információm lesz), nekem viszont jobban tetszenek, ha minden egyből látszik, mint egy étlapon. Igaz, hogy nem görgetnek le az emberek a honlap aljára? Mekkora lehet a nyitóoldal?

Egyszóval, mitől lesz jó a nyitólapon?

1 ember szerint jó kérdés

1 Válasz

  • Kocsis Kata Virág

    1 Kocsis Kata Virág Jó válaszadó mondta 5 éve


    Kedves Vera!

    A címlapnak valóban olyannak kell lennie, hogy minden lehetséges információt elérhessenek, amit csak közzéteszel a honlapodon. Egy vállalkozás esetében ennek nem szabadna zsúfoltságot eredményezni. Én általában kerülöm a legördülő menüket, igyekszem "laposan" szétteríteni mindazt, amit a honlappal mondani szeretnék. Az, hogy a látogatók nem görgetnek a lap aljára féligazság, elsősorban a hosszabb, írott szövegekre vonatkozik. Akit érdekel a szolgáltatásod, és a honlapról alkotott első benyomása pozitív, az meg fogja nézni a teljes címlapot.

    Érdemes bizonyos konvenciókat betartanod, nem kell feltétlenül mindenben eredetinek lenni. Ahogy a kilincset, vagy a postaládát is minden bejáratnál ugyanoda helyezzük, az elérhetőségi adataidat, a címlapra mutató menüpontot is érdemes a fejlécben elhelyezni, és minden oldalon ugyanott szerepeltetni. A szolgáltatásaidat leíró blokkok akár az oldalsávban is elhelyezkedhetnek, és ha jól választod meg az illusztrációkat, akkor a másodperc töredéke alatt megértik, miről is van szó. A cím és a mellette elhelyezkedő kép az, amit először elolvasnak, és ha ez ellentmondásos, vagy ellenszenves, akkor nem olvasnak tovább, nem kattintanak rá, tehát érdemes alaposan átgondolni, mit szeretnél verbálisan, és mit vizuálisan közölni.

    Kevésbé tudományosan: ha kiírod a címbe, hogy Bútorszállítás, és mellé teszel egy teherautót biztosabban célba jutsz, mintha egy bekezdést helyezel el a bútorszállító szolgáltatás részleteiről. Különösen igaz ez arra az esetre, amikor 3-4 szolgáltatást akarsz ismertetni.

    Ha vannak akcióid, kiemelt termékeid, akkor érdemes a címlapot úgy tervezni, hogy ezeknek is jusson hely. A címlap elsődleges célja a navigáció mellett a bizalomépítés, ezért én nem idegenkednék a vásárlók, ügyfelek pozitív véleményének idézésétől sem a címlapon (ha már vannak). Ugyanezt a célt szolgálják a különböző Facebook blokkok, semmi más praktikus hasznuk nincs azon kívül, hogy világgá kürtölik: "mások már ismerik a honlapot, az ismerőseid is szeretik, te is szeretni fogod".

    A honlapkészítésnél különösen igaz, hogy jobb egy elkészült honlap, mint egy tökéletes honlap, úgyhogy készíts egy első verziót, és kérd meg a barátaidat, ügyfeleidet, hogy mondják el a véleményüket, aztán javítsd a hibákat. Azért sem érdemes a címlapnál elakadni, mert a legtöbb látogató nem a címlapról, hanem a keresőből érkezik, ezért minden egyes oldal lehet a látogatód kezdőlapja.

    A webdesign blogom egyik bejegyzése éppen ezt a kérdést feszegeti (Hova érkezik a látogató?): http://www.induserv-webdesign.hu/hu/webdesign-blog/hova-erkezik-latogato, illetve http://www.induserv-webdesign.hu/hu/webdesign-blog/milyen-jo-online-cimlap bejegyzésben is olvashatsz adalékokat a kérdéshez.


Új válasz