kérdezte: Anonim 4 éve

Új módszerek-biztosan jók?

A magyar nyelvet- nem véletlenül -ragozva tanították 1970-ig kb. Aztán jöttek a nyugati , túlzott áhitatnak örvendő kultúrákban sokszor már be nem vált tanítási módszerek, amit olyannyira átvettünk, hogy a hagyományos módon szinte sehol nem tanítanak. A képolvasásra angolszászoknál a kiejtés- írás abszolút eltérése, a confluáló nyelvekre jellemző fölösleges, logikátlan nyelvtanozás indokolhatta a képolvasást, közismert, hogy USA-ban sok érettségizettnek is gond a hibátlan olvasás, és felnőttek is büszkék arra, ha betűzési versenyben jó helyezést kapnak- sokáig fel sem fogtam: miért van erre szükségük.
A magyar nyelvszerkezet merőben más, agglutináló szintetikus nyelv, a képolvasást ugyan régtől használták, de nem olyan okkal és módon, mint most. Régen nem tudok róla, hogy olyan sok dyslexiás lett volna, mint manapság. Összefügghet e az új, számomra értelmetlen tanítási módszer váltásával? Mennyire ismert- tudott a magyar nyelv sajátságos szintetikus, értelmes, szótövenként értelmes, értelmező szerkezete, szóbokrai, logikája a többi nyelvvel szemben? Ismertek e azok a tudósok, akik igazolták is igen meggyőzően mindazt, amit ideírok sőt sokkal többet? (Oppenheimer, Oppart, Rawlinson, Browing, Horvát János, László Gyula, Götz László-stb?)

0 ember szerint jó kérdés

Új válasz