kérdezte: Anonim 1 éve

Mit edzhetek terhesen?

Kedves Szakértő!

Kismamaként milyen edzés ajánlott?
Eddig zsírégetőre, súlyzós edzésre, Tabatára jártam. Heti 1-2 alkalommal.
Még nem vagyok várandós, de rajta vagyunk és szeretném tudni előre, nehogy baj legyen belőle.
Köszönöm a választ!

0 ember szerint jó kérdés

1 Válasz

  • Bartos Géza

    1 Bartos Géza Jó válaszadó mondta 1 éve


    Kedves Kérdező!

    A Tabata edzés nagyon intenzív igénybevétel, ami jó megoldás fogyásra, vagy kondíció javításra és igen, akár a terhességre való felkészülésre is!
    Terhesség alatt nem javallott olyan súlyzós edzést végezni, ami lefelé irányuló préseléssel, hasűri nyomással jár!
    Ellenjavallott továbbá minden szökdeléssel szökkenéssel járó edzés/mozgás.

    Terhesség alatti edzésnél nagyon fontos a megfelelő légzés, pontosabban a megfelelő légzésszinkronnal végzett mozgás.
    Ezt edző/oktató segítségével érdemes elsajátítani.
    Sok olyan gyakorlatot lehet végezni talajon, ami átmozgatja a gerincet, szinten tartja a gerincmerevítő izmokat - elsősorban ugyanis ezeken az izmokon jelentkezik majd a gerincoszlopot érő többletterhelés.
    Sok gyakorlatot lehet végezni ülésben (tehát medencei alátámasztással), ami lehetővé teszi a felső háti szakasz izmainak karban tartását.
    A lapockaközelítő izmok megnyúlásának, a váll előre esésének ugyanis fokozottan ki van téve a kismama, akinek hónapról-hónapra változnak a testarányai. Ebből kifolyólag nagyobb eséllyel bomlik meg a kinetikai lánc, az ízületek élettanilag helyes sorrendje, aminek később egy sor kellemetlen következménye lesz.

    A lényeg tehát: mozgásban maradni, szépen okosan!:-)


Új válasz