kérdezte: Anonim 4 hónapja

Gerincferdüléssel súlyzózás

Jó napot! :)
Van egy enyhe ívű gerincferdülésem, rendszeresen tornásztatom. Gerinctornászom szerint nem árthatok a gerincemnek, ha más gyakorlatokat is végzek pl. Pilates. Nagyon vékony vagyok és szeretnék picit izmosodni, főleg a karomon és a popsimon. Ezért gondoltam a súlyzós edzésre, esetleg fekvőtámaszra....de nem vagyok biztos benne, hogy nem fogja fokozni a görbületet....
A kérdésem az lenne, hogy végezhetem ezeket a gyakorlatokat? Esetleg korrigált helyzetben kéne csinálnom őket, úgy, hogy közben egyenes a gerincem?
Nagyon köszönöm válaszát!

0 ember szerint jó kérdés

1 Válasz

  • Bartos Géza

    1 Bartos Géza Jó válaszadó mondta 7 hete


    Szép napot a Kérdezőnek is! :-)

    Nem, hogy nem ártana, hanem kifejezetten használna a gerincének, ha súlyzós gyakorlatokat (is) végezne! Nem mindegy, hogy mit és hogyan. Ökölszabályként annyit lehet elmondani, hogy "egyenes gerinccel" kell végezni a gyakorlatokat. Van persze olyan gyakorlat, ami a gerincmerevítő izmokat célozza, de "görbe hátból" indul és "egyenes hátba" érkezik (törzshajlításból indul - törzsdöntésbe érkezik).
    Az egyetlen dolog, amit kerülni érdemes, az a fentről lefelé irányuló terhelés, tehát olyan mozgás, ami "összenyomná" a gerinccsigolyákat.
    Van viszont több olyan emelő, guggoló gyakorlat, amivel kiválóan lehet erősíteni, a comb-, far-, hátizmokat.


Új válasz